1 litre of tears


"15-year-old Ikeuchi Aya was an ordinary girl, the daughter of a family who works at a tofu shop, and a soon-to-be high schooler. However, odd things have been happening to Aya lately. She has been falling down often and walks strange. Her mother, Shioka, takes Aya to see the doctor, and he informs Shioka that Aya has spinocerebellar degeneration - a terrible disease where the cerebellum of the brain gradually deteriorates to the point where the victim cannot walk, speak, write, or eat. A cruel disease, as it does not affect the mind in the least. How will Aya react when told about her disease? And how will Aya live from now on?"


Jag har aldrig blivit så rörd av en serie tidigare, en jättefin historia som känns lite som en hyllning till Livet. Baserad på en dagbok som aya skrev tills hon inte längre kunde hålla en penna. En hel del tårar kommer nog fällas och det är omöjligt att lämnas oberörd. Serien är på 11 avsnitt á ca 40min, helt klart värt att se oavsett om man är inne i j-drama eller inte.

Du kan se 1 litre of tears online här

Kommentarer
Postat av: Lena

Men bra! Äntligen såg du den - som jag tjatat! (Fast du minns nog inte det)

Du borde se filmen också... tja... inte alls lika sorglig, men fortfarande väldigt fin.

: ) Oj vad jag gråtit då jag sett avsnitten XD

2010-07-18 @ 02:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0