Nya sminkpenslar

Var förbi Dollarstore här omdagen och passade på att köpa några sminkpenslar att slita på. Har några sen tidigare. Inte riktigt de bästa penslarna men man får ju det man betalar för, löst packade med hår, fäller lite och sådär lite härligt sträva mot huden. Men för 20-lappen är det helt ok slitpenslar anser jag. Penslarna är av märket ZTIZ och går på mellan 10-30kr st.

Skaffade en fluffigare ögonskuggspensel (har en sen tidigare) som jag använder för att sudda ut skuggor och lägga skuggor med ett lite skirare resultat dock var den nya jag köpte mycket tunnare än min gamla, alltså mindre packad med hår.. lite tråkigt men jag antar att jag kan överleva.

Pensel nr 2 fick bli en fanbrush, är lite förvånad över att jag fortfarande inte tagit mig i kragen och köpt en. Även denna är ganska gles när det gäller borsten, men kommer nog att duga att få bort ögonskuggan som faller ner på kinden. Kan nämna att den var förvånadsvärt mjuk.

Pensel nr 3 är en "vinklad" rougeborste. Tanken är att jag ska använda den till kontureringen och lägga nägon highlight.

Nuvarande penselsamling, skulle egentligen behöva en till behållare. Men ska ta mig i kragen och sy ett penselfodral så jag kan få en bättre överblick på penslarna i framtiden.

ლ(இ益இლ)


I Walk The Line

Försökte mig på realism idag..ja..försöka kan man ju OTL... Menmen man kan ju bara bli bättre, eller hur? : ) Dock ser sånnahär bilder alltid bättre ut i verkligheten än på bild, men det är ju underförstått...typ.
Beställde hem 36st neopiko-markers tidigare i veckan så förhoppningsvis kommer dom på brevlådan imorgon eller efter helgen. Ska bli himla spännande iaf att börja arbeta med nya medium, min erfarenhet med markers är högt begränsad så all plats för förbättring där med.
I helgen blir det till att köra ett flyttlass ner till strömsund, då ska jag passa på att springa förbi dollarstore och köpa hem lite mer ritblock och tecknarmaterial! Ska bli himla skoj, även fast jag missar en massa roligt som händer i Umeå.

Min dator är metrosexuell

Bild från tecknarkvällen hos sean som jag avslutade idag. Måste börja rita mer och färglägga digitalt, digitalt tar så mycket tid och jag har oftast inte tålamodet för det. Men om jag ska nå mitt mål till nästa år så måste jag ta mig själv i kragen och bli awesome på att färglägga (Y).

RSS 2.0