Zombieattack

Sitter just nu hemma hos föräldrarna och ska nog snart lägga mig och läsa Max Brooks "Zombie survival guide", jag blev fast redan på första sidan, en så otroligt rolig (och nyttig) bok. Sen passade jag även på att låna hem Stephen Kings "It" när jag ändå var på biblioteket. Hoppas bara att jag orkar ta mig igenom den 1400 sidors långa pocketbok det faktiskt är. Men jag gillar det illustrerande språket som King använder så det ska nog gå bra ändå. 

Idag var jag på arbetsintervju (som jag inte vet hur det gick på x'D Ingen mening att fråga), sen var jag på Café Göteborg och åt Lunch och efter det hade jag en teorilektion på ridskolan. Kort och gott gick vi igenom hästens foder och det kan summeras med: Hästar äter hö, punkt. Fast se till att höet inte är mögligt, för annars dör hästen. Mata inte hästen med hö som innehåller jordklumpar, för hästen kan dö av bakterierna. Kolla så det inte finns idegran där dom betar, för de tycker om att äta barrträd, men äter de idegran...då dör dom! De tål inte raps, så ge dom inte rapsolja, för då svullnar dom upp! osv. 

Imorgon åker jag till Kristinehamn och kommer hem igen på Söndag, så vi får se om jag hinner uppdatera något när jag är där. Men nu ska jag läsa om zombies! Hur ser dina planer ut för helgen btw?

Sweetest girl

product view of: Corinna bag
Dagens kläder var: Hög kjol, vitt linne och röd kappa. Dagens modedetalj var: Skrubbsår och sommarben!
Idag var jag iaf på stan med Annie. Jag passade på att köpa en mindre väska som jag kan ha när jag bara behöver mobilen och plånboken med mig. Det känns som lite onödigt att använda en 40x50-väska för att ha två saker i den. Så jag hittade den är skönheten och tog med mig den hem. Sen visade Annie mig en jättemysig bokbutik med en massa trevliga pocketböcker som heter bokzon om jag minns rätt! Jag tror bestämt att det blir att ta en sväng förbi där senare och köpa en true blood-bok eller kanske första ur Dexterserien. 

Ikväll ska jag packa för jag åker nämligen till Kristinehamn på torsdag och ska hem till föräldrarna imorgon. Sen är jag jättenervös inför arbetsintervjun jag ska på, men jag hoppas att det kommer gå bra. Kan även nämna att jag fick en del av min studentlitteratur idag! Stora musikteoriguiden och Stora sångguiden! Kommer komma till nytta senare oavsett om jag kommer plugga eller inte i höst.

Drömmar


Sitter och önskar att jag var rik. Men någon dag så! Sög förövrigt sönder idag under min löpartur och skrapade upp knät, handflatan och mobilen! Men blodigast blev nog knät.. Imorgon blir det nog en sväng på stan, här skall letas tvättkorg! Vad ser dina planer ut för morgondagen?

dekadansen

Vi förbereder oss för utgång och hoppas på en awesome kväll! Annie är supersnygg och nu ska vi dra hare!
Vad ska du göra ikväll?

En tidig morgon



Tänkte visa detta mysiga armband jag fick från pilgrim igår : >

Idag har jag varit vaken sen klockan kvart över åtta. Anledningen är för att jag blev uppringd om en arbetsintervju och har inte kunnat somna om efter dess. Nästa vecka, på onsdag, ska jag alltså iväg till pricewaterhousecoopers och hoppas på heltidsjobb. Nervöst. Sen att jag inte vet om jag kommer plugga eller arbeta till hösten nu gör det hela inte bättre, jag föredrar att ha lite kontroll över mitt liv.
Just nu så är älsklingen go' och lagar mig frukost/mat : > Sånt uppskattas alltid, vilken man jag har <3 Senare idag blir det nog en sväng på stan, behöver egentligen skaffa ett linne som faktiskt är helt. Sen lutar det mot volleyboll närmare kvällen, en himla kul sport som jag är nådigt dålig på x'D Men man kan ha kul ändå säg.

Boendet i brännland


En snabb visning av lägenheten som vi bor i just nu. Sen om tre veckor flyttar vi in till centrum. Men nu får ni iaf se hur vi har det just nu ; D


Arbetsplats/matbord



Vår episka frys

Här har vi några bilder på lägenheten. Har äntligen orkat ta fram kameran och ta några halvdanna bilder för att visa er : > Förövrigt har det varit en ganska händelserik dag även fast klockan bara är tre. Har fått ett ganska speciellt samtal som jag kanske berättar mer om i ett annat inlägg någon gång och så har jag fått mitt schema från "institutionen för estetiska ämnen" som förövrigt äger. Under moment 1 kommer jag få läsa bland annat musikteori, enseblesång, enseblespel, sångguide, text&musik, folkmusik, visa & körsång etc! "I momentet utvecklas förmågan till text och musik skapande. Vidare utvecklas musikaliska kunskaper, och musikalisk bredd genom instrumentanvändande ensemblemusicerande." Sedan under moment 2 verkar det bli inspelning i studio samt uppträdande på scen och under moment 3 är det mer musikteori. Åh vilken rolig termin känner jag bara!

the sound of silence

En del av dagens arbete, jag har nämligen påbörjat att förnya materialet som används till kurserna som jag och min vän Sean håller. Det var mer arbete än vad jag trodde, men kommer kännas bra att dela ut material med mer kvalité.

Idag har städats i lägenheten och så har jag arbetat med tecknarmaterialet. Sen har jag även tagit mig i kragen och fotat lägenheten, bilderna läggs troligen upp imorgon. Kan även nämna att jag och Linus tog oss iväg och såg på Inception också, var en riktigt bra film ändå även fast den hade sina brister i mina ögon (men de lyckades himla bra ändå). 

Men nu ska jag nog försöka dra mig loss från Linus nya bosehörlurar (även fast jag skulle kunna sitta här och lyssna på musik hela natten med dom) blir en tidig morgon imorgon då jag ska iväg och måla klart två hus hemma hos föräldrarna. Sen tycker jag att folk kan höra av sig om det händer något roligt nästa vecka, jag känner mig social och vill hitta på en massa roliga saker!

plasma

Bjuder på en halvtaskig bild jag ritade här om dagen


Sitter och skriver detta inlägg medan Sean och Linus spelar DOA4, ett spel jag var halvbra på för typ..2 år sedan, nu märks inget av det XD. Vi ska snart se clash of the titans och äta godis : > Tidigare idag var det införskaffning av föda som gällde, det är svårt det här med mat har jag kommit fram till. Men vi lyckades fixa tacos till middag. 

Kan också berätta att jag har nu ritbrädan i lägenheten så det kommer nog kluddas en hel del i framtiden (hoppas jag på iaf). Sen han vi även lyckas med att få ett fungerande internet!

RSS 2.0