Regn och slask

Sitter på skolan med Annie, Hanna och Therese och håller på med mitt projektarbete. Bilden här illustrerar hur otroligt kul Annie och jag har när vi driver Therese till vansinne! : D Smaskande och tjaskande är himla roliga saker under rätt tillfällen (som idag).
Förövrigt så känns valborg ganska tungt just nu eftersom att det kommer regna och snöa ikväll och jag inte riktigt är på firarhumör. Dock ska det bli kul att rida här senare idag, håller tummarna på att jag kommer få rida någon rolig häst. Får se hur det blir senare med valborgsfirandet, en film hemma med popcorn skulle inte sitta helt fel det heller.
Vad ska ni göra ikväll då? Trotsar ni kylan och far ut eller blir det hemmakväll?

Dina andetag

 



Idag är det torsag och det är en såndär fin dag som jag inte har några lektioner alls på. Så på morgonen bar det av till pojken för att vara lite med honom och tog mig sedan in till stan för att träffa min kära vän Annie. Det blev en latte från Sandys och sedan trivial pursuit med musiktema på hamnmagasinet! Himla trevligt. Sedan blev det rep med bandet och vi var lika awesome som vanligt. Efter det var jag och annie och tittade på ett grafittivernisage på hamnmagasinet som John och hans UF-grupp hade gjort. Måste säga att det var riktigt intressant att vara där och se vad alla konstnärer hade gjort. Men tillslut så började våra magar kurra och därefter tog vi oss till skolan för att se på Windfall och äta lite pizza.

Några av tavlorna på hamnis. Jag gillar verkligen den uppe till vänster!


Windfall under deras spelning. Dock var ljuset inte det optimala för fotografering. Men det påverkade som tur var inte musiken utan dessa killar var lika duktiga som vanligt. Dock var det synd att de inte spelade sombrero på slutet :' <


Vårvärme och kalla brisar

Sitter just nu på skolan och ska ha redovisning och kalkylering med vår lärare Totte! Det brukar vara en av de mysigare lektionerna eftersom att vi är så få elever under den här lektionen. Planeringen av studentklänning och liknande börjar ta form. Blir till att beställa lite tyll och sådant senare ikväll och leta upp några roliga skor på stan, mer än så avslöjar jag nog inte än så länge. Ska till ridskolan senare idag och efter det blir det greys anatomy <3
.
Jag tycker även att om ni har vägarna förbi hamnmagasinet imorgon så borde ni ta en titt på utställningen som några klasskamrater kommer ha där! 18.00@hamnmagasinet, be there! <3

Oathkeeper

Foto - Viktor Mähler
Foto: Viktor Mähler
Har just kommit hem till min pojke sådär lagom efter repet. Bilden togs när vi intervjuades av VK för en artikel och fotografen Viktor var så snäll och skickade den här bilden till oss! Repet gick bra, vi skrev vidare på en låt som heter Oathkeeper och även vår nyaste låt She.  Än så länge har vi inte lagt upp något på myspace, men om man vill se oss live så spelar vi på kulturnatta i Umeå! Be there.

"Butter's bottombitch"


Länk till bilderna: [Dogge] [Mat] [Gitarr]
Sitter just nu och ser på south park nu innan jag ska mig iväg till gitarrlektionen. Idag har jag lunchat med min kära vän Freddiy, det var supertrevligt som alltid även fast vi inte träffas så ofta som jag skulle kunna önska. Kom sedan tillbaka till skolan och fick hjälp med bloggdesignen av bästaste Annie <3 Sen fick skolan besök av Dogge Doggelito, han snackade om hans resa och entreprenörskap, måste erkänna att det var mycket trevligare än vad jag trodde det skulle bli. En duktig och driven kille, ibland önskar jag att jag hade samma energi till projekt och liknande som han hade. Då hade man kommit långt. Senare idag ska jag iväg och repa med Dirty Institution, uppdaterar kanske mer om det senare. <3

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0