När Jasmin får spendera pengar (Y)


Bjuder på brusiga och busiga bilder direkt från kameran (Y)
Här har i alla fall spenderats pengar ojojoj men värt var det. Har länge velat framkalla foton på roliga vardagssaker och har nu äntligen tagit mig i kragen för att hänga upp dessa skönheter på kontoret! Bilder som gör en glad kan inte vara helt fel att ha när man arbetar! Sen blev det en sväng förbi MUS och åh vad deras parfym "less is more" luktar gott, fruktigt och lite glassigt på något sätt och sådär lagom sötfräsch, den bor nu i mitt badrum! Cliniques trestegsserie fick även följa med hem, jag förväntar mig under när det gäller hyn! 

Sen kanske det mest spännande som nu bor under min säng är alla pigment och diverse puder/pulver/någonting som är till för att göra eget mineralsmink! Superkul att kunna blanda till den nyans man vill ha själv på ögonskuggan eller rougen : > Int helt fel. Blir till att pressa egna skuggor någon dag när jag har något att pressa i...oO

Its a matter och Rock'N'Roll

 

Lekte typ runt lite i ps igår. Skissen till idén visade jag bandet här om dagen och nu när man hade lite extra tid över så blev det till att leka lite :> Jadu, det där med sköldar är ju himla kul att göra egentligen. Kan även nämna att originalfilen är 100cmx100cm och min fina stationära historia klagade inte alls. Alltså usch vad jag ogillar bärbara datorer egentligen när det kommer till prestanda (iaf min : <)

 


Porträtt



Kände att alla porträtt behöver inte vara på människor. Så pumba fick stå modell och se stilig ut.
Justeringar i photoshop: Kontrasten

Rörelse


Peace out eller ngt

Retouch


Vecka 40 - Retouchering. Mest färgjusteringar gjorda och lekt runt med olika färgkanaler. Hade egentligen tänkt göra något extremare med liquify och liknande. Men har inte hunnit ta en bild att ha som grund så jag bjuder på den här i stället. 

Originalet

Kontorsarbete


Efter en vecka på mitt nya jobb så har den här boken blivit min nya bäste vän, finns alltid där, trogen, ärlig och vägleder mig när jag behöver det. En perfekt bäste vän. För den som undrar arbetar jag på Pwc (tidigare öhrlings pricewaterhousecoopers) som redovisningsassistent. Fick ett fint välkomnande i måndags och hade tydligen eget kontor med dator, telefon, postfack och diverse pennor och liknande och självklart en blomma på bordet.

Denna vecka jag har fått hålla på med löpande bokföring för olika företag. Dock känner jag mig lite lurad av mina Företagsekonomilärare : ( I skolan använde vi konto 1940 (bank) för typ...bankärenden. "Hej, annas företag har fått in pengar i sin bank, 10 000:- debet i konto 1949". Men sen visar det sig att det är 1930! Checkräkningskontot! Veckans överraskning eller något. Awesomenessssss
Förutom att jag är galet trött när jag kommer hem om kvällarna och alltid somnar i soffan så är det här hur bra som helt. Alla är jättetrevliga och snälla på jobbet,  fin arbetsmiljö och jag får jättegivande uppgifter att arbeta med. Sen håller vi tummarna på iksukort men mer om det någon annan gång!

Black and White



Mitt bidrag till veckans Tema - Svartvitt
Justeringar i photoshop - höjd kontrast

Måste säga att det var riktigt kul att gå omkring mitt ute i ingenstans klockan 6 på kvällen och leka runt med stativ och det fasta objektivet. Nu ska jag börja fundera ut vad nästa bild ska få bli.

RSS 2.0