Överraskningar

- det lilla blåa blocket är ett a4
Kom hem till mitt eget hus idag efter att har varit ute och flängt i en vecka eller så och vad möter mig i hallen? Dessa underbara dukar, akvarellblock och ramar som bara väntar på att bli fyllda med färg och former. iiih så kul!
Idag har jag varit jätteeffektiv och slipat ner spackel, skrapat bort färg från en halv bastu och målat den halvan också! Imorgon målas sista halvan av bastun och efter det ska jag fortsätta att förbereda gäststugan. Som det ser ut nu kommer jag bli en intous4-ägare nästa vecka (!!). Det kommer passa helt perfekt då jag kommer vara ensam hemma i ca 2 veckor så håll utkik, jag kanske lägger upp lite skisser och annat skoj!
.
Men nu ska jag se på supernatural!
Och Annie, picknick på lördag? : D (Jag kan fixa kläder)

Segertåget

Är nu hemma i Umeå efter en superroadtrip till Mora. Vi var ett gäng på åtta pers som åkte i två bilar och dunkade på. Första dagen åkte vi till Sveg (tror jag) och tältade på en strand. Fick uppleva en jättefin solnedgång och ett varmt tält. Sen på morgonen åkte vi till Moraparken och bodde i en stuga där. Under bilresan hann vi:
- Köra om i innerfil
- Köra 5 varv i en rondell (som var ovanligt stor faktiskt)
- En av killarna moonade
- Två av tjejerna visade brösten genom bilen för värsta motorcykelkillen.  (De vinkade till oss senare, det var fint)
- Körde lite för fort..typ en gång...hööh
.
Dagarna vid stugan spenderades med att sola på stranden, spela beachvolleyboll, grillat, kollat runt i mora centrum, feeestat, käkat vattenmelon fylld med sprit, spelat ölspelet, smsroulette (där Linus bland annat fick springa ett varv runt huset i underkläderna med kryckor mm.). Det har hänt otroligt mycket dessa dagar och det har varit himla trevligt. Jag kan även tillägga att ölbongen jag vann i förra julklappskriget kom väl till pass. Att halsa en öl/cider på under fem sekunder är härmed inga problem, lite speciellt är det dock.
.
Segertåget far vidare efter en awesome och legendary midsommar! Hur var din?

I surrender

Annie ville att jag skulle göra den här, tagen från Lydia
Dock sög det att jag har fått världens halsbränna och gått och blivit småsjuk eftersom att jag ska iväg på en roadtrip nu på onsdag med ett gäng vänner för att fira midsommar. Men med mandel, vatten, pronaxen och omeprazol så kommer det här bli himla bra tror jag! Sen har jag rengjort kameran!! Har haft damm i sensorn nu ett tag vilket resulterat i världens maskfläck på alla bilder jag tog, men nu har jag äntligen skaffat en blåsgrej och rengjort kamerahuset! Nu ska jag bara bestämma mig vilka objektiv som ska med på resan, just nu lutar det mot 18-70mm och 50mm, tror det kommer bli en himla fin kombo! Men nu ska jag se på supernatural och tugga mera mandel, ses senare.

Rebell yell

.
Nu har jag äntligen börja designa tyget och få en vision av hur jag vill ha det! Det blir nog ett "eat me, drink me"-tyg. Snart har jag alla motiv jag behöver, sen blir det bara till att bestämma vilka färger som jag ska använda mig utav. Vilken färg tycker ni själva tyget ska vara? Ljusblått, ljusrosa eller rött? Jag skulle älska att ha ett mintgrönt tyg, men tryckeriet hade inte den färgen. Mintgrönt med rosa blommor och jordgubbar hade varit superfint. Har även bestämt mig för att köpa en Wacom Intuos4, dock får det inköpet vänta någon vecka eftersom att det snart är midsommar och inflyttning med Linus.
.
Sen kan jag berätta att jag är supernöjd med mitt nya objektiv. Skönt att äntligen kunna få en duglig skärpa på bilderna (kände att jag saknade den under fotokurserna på skolan). Bäst blir det när man ställer in objektivet på manuell fokus, I love it.
Bild från trädgården
Förstoring av bilden. Är det inte underbart?

Bilderna från gårdagen

.
Förmiddagen och eftermiddagen spenderades med mina favoritpojkar. Vi spelade Red Dead, åt lunch, snackade lite midsommar med Danne, André och Amanda. Efter det bar det av till stan för att äta en snabb middag innan vi skulle till min bästa vän Sean.
.
.
Frida och Lena var där
.
.
Geten också!
.
.
Charmtrollet Maja!
.
.
och så Jacob, Sean och jag då!Sen var Linus och Iris där, men jag fick ingen bra bild på dom..
Vi åt som sagt tårta och såg på robogeisha. En himla trevlig kväll!

En kort uppdatering

.
Jag har just kommit hem efter att ha firat studenten lite extra hemma hos Sean och hans mamma Iris. Det var supertrevligt och jag vill tacka mina underbara vänner som var där också! Vi åt tårta och såg på robogeisha (se trailern), en av de sjukaste filmerna jag sett på länge! Efter det spelade vi lite GH4 och sen togs det lite kort på Seans lillasyster Maya, som förövrigt måste vara en av de sötaste barnen någonsin. Bra smak för killar har hon också, blev genast förtjust i Linus. Vi frågade henne "vilken kille älskar du mest?" och hon pekade direkt på honom. Ett litet charmtroll : D
Jag bifogar bilder från dagen imorgon när jag hittat ett sätt att få in korten på datorn.

En rubrik

.
Gissa vad jag har köpt idag!? Jo ett nytt objektiv till kameran (fast 50mm, f.1.8) och supernatural s.3! Hämtade även ut min dator som jag sedan ska meka lite med, stoppa in ett bättre internminne etc. Sen jag senast uppdaterade har jag hunnit gå på bal, tagit studenten, druckit världens godaste hasselnötsmilkshake på café göteborg, firat med släkten och fått en bil. Så det har varit två väldigt händelserika två veckor helt enkelt. Klicka på bildena längst ner om ni är sugen på det.
.
Imorgon ska jag och Linus hälsa på Sean och vi ska se någon läskig robotgeishafilm. Sen är jag även sugen att gå på någon av den där viktorianska picknicken till helgen, men jag vill inte riktigt gå själv, är någon sugen på att gå med mig om det blir fint väder?
.

Nuläget och lite framtid

Tänkte jag skulle uppdatera lite kort om mitt liv och mina kommande två veckor. Så de som är intresserade kan ju alltid läsa igenom det hela eller så.
Dagen har spenderats med Linus och spelet red dead, det är värsta mysiga cowboy spelet där man får rida fina hästar. Det är kul iaf. Sen tog vi en moped in till stan och åt glass. Jag sprang iväg till min sista gitarrlektion och lärde mig ZZ top's "Tush" medan Linus for iväg och arbetade lite. Senare på kvällen tog vi oss hem till mig och vi åt just kvällsfika.
.
Har även insett att mina kommande två veckor är inte helt fel de heller. Läs  och begrunda:
Onsdag: Inga lektioner (ledig), ridlektion.
Torsdag: Inga lektioner (ledig), Balen
Fredag: Igenridning som krockar med dagens enda lektion = LEDIG!
Lördag: Göra det jag känner för
Söndag: Göra det jag känner för
Måndag: Tipsrundamek som skolan anordnat, avslutning med projektet efter det. Ryktas om middag på droskan tror jag.
Tisdag: Brännboll med klassen (Y)
Onsdag: Inga lektioner (ledig)
Torsdag: Studenten
Fredag: En massa släktingar kommer hit
Lördag: Det blir fest som firar min student +18årsdag (som egentligen är i november), samt mammas och pappas 40årsdag. Så det firas 40 40 18 +studde!
Söndag: Chilla.
.
Jag kommer troligen uppdatera mer om allt det där senare efter det väl har hänt och så bifogar jag en sneakypeak på min hårkam när den väl är i håret +en liten bit balklänning.

RSS 2.0