Kontorsarbete


Efter en vecka på mitt nya jobb så har den här boken blivit min nya bäste vän, finns alltid där, trogen, ärlig och vägleder mig när jag behöver det. En perfekt bäste vän. För den som undrar arbetar jag på Pwc (tidigare öhrlings pricewaterhousecoopers) som redovisningsassistent. Fick ett fint välkomnande i måndags och hade tydligen eget kontor med dator, telefon, postfack och diverse pennor och liknande och självklart en blomma på bordet.

Denna vecka jag har fått hålla på med löpande bokföring för olika företag. Dock känner jag mig lite lurad av mina Företagsekonomilärare : ( I skolan använde vi konto 1940 (bank) för typ...bankärenden. "Hej, annas företag har fått in pengar i sin bank, 10 000:- debet i konto 1949". Men sen visar det sig att det är 1930! Checkräkningskontot! Veckans överraskning eller något. Awesomenessssss
Förutom att jag är galet trött när jag kommer hem om kvällarna och alltid somnar i soffan så är det här hur bra som helt. Alla är jättetrevliga och snälla på jobbet,  fin arbetsmiljö och jag får jättegivande uppgifter att arbeta med. Sen håller vi tummarna på iksukort men mer om det någon annan gång!

Kommentarer
Postat av: Annie

Jävla Puh : (

2010-10-08 @ 22:27:14
URL: http://febervals.blogg.se/
Postat av: Dante

Härligt med en bra arbetsmiljö : )! Önskar dig all lycka i ditt fortsatta arbete!

2010-10-08 @ 22:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0